• Tłumacz języka migowego
  • Dziennik elektroniczny
  • BIP
  • Urząd Miasta Chorzów
Strona główna/Dla ucznia/Szachy/Edukacja przez Szachy w Szkole

Edukacja przez Szachy w Szkole

9/09 2015

Projekt Polskiego Związku Szachowego „Edukacja przez Szachy w Szkole” jest adresowany do szkół podstawowych i skierowany do dzieci w ramach edukacji wczesnoszkolnej. Przy realizacji tego projektu PZSzach współpracuje z Ministerstwem Edukacji Narodowej oraz z Ministerstwem Sportu i Turystyki.
O wprowadzeniu szachów do szkół jako efektywnej formy wspomagania nauczania mówiło się od dawna, a możliwość realizacji tego projektu w skali ogólnopolskiej pojawiła się w 2012 roku, kiedy to Parlament Europejski przyjął tekst deklaracji wzywający wszystkie kraje członkowskie do wprowadzenia nauczania szachów w placówkach oświatowych.

Korzyści z udziału w projekcie dla dzieci:

  • rozwinięcie zmysłu twórczego, intuicji oraz pamięci;
  • nabycie umiejętności analitycznego myślenia i podejmowania decyzji;
  • wyrobienie koncentracji, cierpliwości i wytrwałości;
  • ukształtowanie motywacji i determinacji do realizacji celu

Celem nadrzędnym udziału dzieci w projekcie jest poprawa wyników nauczania wszystkich pozostałych przedmiotów szkolnych oraz rozwój intelektualny, społeczny i emocjonalny. Poza wariantem edukacyjnym uczestnictwo dzieci w projekcie daje im szansę udziału w turniejach szachowych, a także stwarza szansę przeżycia niesamowitej przygody. Szachy mogą stać się pasją na całe życie (źródło: PZSzach)
W roku szkolnym 2014/2015, dzięki staraniom P. Doroty Surman, do w/w projektuprzystąpiła nasza szkoła (jako pierwsza w Chorzowie).Zagadnienia szachowe, w ramach tego projektu, realizowali,z powodzeniem, uczniowie kl. I f. Oto ich zdanie na temat szachów w szkole:

  • „Szachy są dla mnie frajdą, analizą, trochę trudnością. A przede wszystkim grą. Wierzę, że mi się uda wygrać w szachy”
    Martyna Szaton
  • „Szachy są dla mnie dobrą grą, analizą, myśleniem, frajdą. Bardzo je lubię, są dla mnie łatwością. Lubię w nie grać i wygrywać. Szachy są najlepsze”
    Mateusz Litkowski
  • „Szachy są dla mnie super i trudne”
    Dominik Ciski
  • „Szachy są dla mnie najlepsze, są analizą”
    Maja Dziuk
  • „Szachy są dla mnie analizą, grą do myślenia. Lubię też grać i rozwiązywać zadania”
    Karolina Kolebska
  • „Szachy są dla mnie fajną grą. Lubię grać w szachy. Lubię dzięki nim spędzać czas”
    Kamil Kos
  • „Szachy są dla mnie dobrą grą”
    Marta Długosz
  • „Szachy są dla mnie analizą i zabawą”
    Dorian Olejniczak
  • „Szachy są dla mnie super frajdą i analizą. Szachy są najlepsze na świecie. Lubię grać w szachy”
    Kuba Lisiak
  • „Szachy są dla mnie analizą. Szachy są dla mnie trudne”
    Robert Grabowski
  • „Szachy są dla mnie analizą”
    Mateusz Zmuda
  • „Szachy są dla mnie analizą, miłością, frajdą. Lubię grać w szachy”
    Julka Konieczny
  • „Szachy są dla mnie fajną zabawą i nauką. Szachy są dla mnie analizą i frajdą”
    Kosma Grzesik
  • „Szachy są dla mnie analizą i zabawą. Lubię grać w szachy. Czasami są trudne, ale daję sobie radę. Gdy gram w szachy, to lubię ruszać się wieżą, bo lubię zbijać różne figury”
    Daria Śliwa
  • „Szachy są dla mnie myśleniem”
    Kacper Cierpioł
  • „Szachy są dla mnie analizą, frajdą. Lubię grać w szachy”
    Laura Surmiak
  • „Szachy dla mnie są pomyślnością, fajną grą i dużą naprawdę frajdą”
    Weronika Łubkowska
  • „Szachy są dla mnie zabawą”
    Maciek Kisil
  • „Szachy są dla mnie analizą, myśleniem, frajdą i lubię w nie grać”
    Natalia Podymska
  • „Szachy są dla mnie fajną grą”
    Kuba Musik
  • „Szachy są dla mnie analizą”
    Szymon Mościński

W roku szkolnym 2015/2016 do II edycji projektu „Edukacja przez Szachy w Szkole” przystępują uczniowie klasy I a.

do góry