E-wf – grupa Pani Izabeli Kmieć

Drodzy uczniowie 😉

Wiem jak trudno Wam usiedzieć w domu, do tego
wszystkiego pewnie zostajecie zasypywani lub będziecie 😉 olbrzymią
ilością zadań do wykonania w domu z innych przedmiotów. Jak wiadomo nic tak nie
odpręża jak trochę ruchu. Ponieważ na sali gimnastycznej nie możemy się
spotkać, na boisko w grupie nie powinniśmy wychodzić, a granie np. w fifę nie
zastąpi nam aktywności fizycznej proponuję ćwiczenia w domu.

Koronawirus zafundował nam przerwę z zajęć na sali
ale wiem, że w domu również dacie radę!

Nie spędzajcie zbyt dużo czasu przed telefonami,
laptopami, komputerami !!! Postarajcie się dziennie lub co drugi dzień kilka
minut poświęcić na rozruch. Trzymam za Was kciuki. Do zobaczenia
w szkole.

UWAGA!!!

Dla chętnym możliwość zdobycia oceny! Nagraj filmik
swoich ćwiczeń i pokaż po powrocie na lekcji wf, lub/ i  rozpisz zestaw ćwiczeń, które można wykonywać
w domu (prześlij rozpisane ćwiczenia do mnie na Librusa, wybiorę najciekawsze i
roześlę innym uczniom, może skorzystają – czekam do 19 marca 😉).

Plan treningowy :

  1. Rozgrzewka
  • skip A w miejscu 20 sek./ lub bieg w miejscu;
  • skip C w miejscu 20 sek./ lub bieg w miejscu z boksowaniem;
  • samodzielne ćw. – staramy się wykonać ok. 10 ćw. najlepiej zaczynając od głowy, ramion, bioder, ćw. w siadzie, leżeniu, podskoki) np.: krążenia, wymachy,
    skłony itp.
  1. Część główna: (między ćwiczeniami krótkie przerwy)
  • 20 przysiadów na całych stopach;
  • 20 brzuszków;
  • 10 pompek (dla osób które mają problem podpór na kolanach – nazywane przez Was damskimi pompkami);
  • 30 sek. deska (w podporze na przedramionach);
  • 20 podskoków.

Część główną powtarzacie po max 5 minutowej przerwie 2 razy (kto da radę może 3 razy).

  1. Część końcowa:
  • ćw. rozciągające ( skłony w staniu, siadzie itp.)
  • ćw. oddechowe ( np. wznos ramion w do góry z jednoczesnym oddechem, opuść ramiona w dół z jednoczesnym wydechem – powtarzamy min. 5 razy)

W kolejnych dniach wykonujemy to samo z
tym, że w miarę możliwości zwiększamy ilość powtórzeń o 2 lub 3. Nie
przekraczamy 30 powtórzeń i 3 serii.

Powodzenia!!!

Dla chętnych proponuję zamiennie ćwiczenia dostępne na youtube. Jest ich mnóstwo- sami wiecie to tylko przykładowe:

https://www.youtube.com/watch?v=3tJrKb7vXuc

https://www.youtube.com/watch?v=LvHWUGVfBHo i inne.

Pozdrawiam
Izabela Kmieć

UWAGA WYZWANIA!!! Wzmacniamy nasze ciało, nawet będąc w domu!!!

Możesz wybrać dowolne wyzwanie!

Każdego dnia próbujesz wykonać wskazaną liczbę powtórzeń danego ćwiczenia. Jeżeli kolejny dzień będzie zbyt dużym wyzwaniem zostajesz przy dniu poprzednim, aż wykonasz odpowiednią liczbę powtórzeń. Pamiętaj! Do następnego dnia przechodzisz tylko pod warunkiem, że zaliczyłeś wyzwanie dnia. Po powrocie do szkoły robimy klasowe wyzwanie i sprawdzamy komu uda się uzyskać najlepszy wynik. Pamiętaj ważne jest bezpieczne wykonywanie ćwiczeń, systematyczność i wytrwałość. Piszcie na Librusa jak Wam idzie i które wyzwanie wybieracie.

Ja również podejmuję wyzwanie i będzie to PLANK. A Wy na co się piszecie? Panowie te pompki to takie porządne róbcie! Klata do ziemi!😊

Dla tych co lubią gry planszowe propozycja aktywnej gry.

Można zagrać samemu lub z bliską osobą. Miłej zabawy!

Skakanka pozwala na wykonywanie różnorodnych ćwiczeń. Dzięki temu trening nie jest monotonny. Najbardziej początkujące osoby powinny zacząć od skakania obunóż lub na jednej nodze. Wraz z nabywaniem wprawy można jednak zdecydować się również na skakanie naprzemiennie raz na jednej, a raz na drugiej nodze. Można również skakać w biegu, z wysokim unoszeniem kolan, krzyżując nogi itd. Tak naprawdę skakanka mimo swojej prostoty daje olbrzymie możliwości. Wraz z nabywaniem wprawy możecie samodzielnie wymyślać różne formy skakania. Dzięki temu nie ma tutaj mowy
o monotonii. Skakanka jest również świetną formą na rozgrzewkę. Dzięki niej bardzo szybko można rozgrzać mięśnie i przygotować ciało do treningu.

Myślę, że wielu z Was posiada skakankę w domu. Jeżeli tak to spróbujcie w czasie wolnym!

Jeżeli pogoda pozwoli otwórzcie okno i skaczcie przy dostępie świeżego powietrza. Może uda Wam się również wyjść na spacer z rodzicami, wtedy możecie ją ze sobą zabrać.

UWAGA!

Dla chętnych kolejna możliwość zdobycia oceny!
Wypisz jakie Twoim zdaniem są zalety skakania na skakance.
Osoby które z różnych przyczyn nie mogą przesłać odpowiedzi na Librus-a, a chciałyby mieć szansę zdobycia oceny mogą je dostarczyć po powrocie do szkoły na osobnej kartce. 

A teraz proponuję przeszukać szafki w celu znalezienia skakanki 😊. No i do roboty!!! Skaczemy!!!

Pozdrawiam Izabela Kmieć

Bardzo dziękuję tym, którzy przesłali propozycje ćwiczeń w domu. Doceniam Waszą kreatywność. Być może ktoś zainspiruje się i skorzysta z niektórych pomysłów koleżanek i kolegów. 😃.
Pamiętajcie o codziennej aktywności fizycznej! 😄.  Pozdrawiam Izabela Kmieć